First experiences... - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Charlotte - WaarBenJij.nu First experiences... - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Charlotte - WaarBenJij.nu

First experiences...

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hellooo..

Ik was niet van plan om na de eerste dag al gelijk een berichtje te schrijven, maar ik weet dat er mensen zijn die toch wel erg benieuwd zijn hoe het allemaal gaat.

Afscheid nemen, jongens, begin er niet aan. Wat is dat niet leuk zeg. Maargoed, vanmorgen was het toch echt zo ver. Afscheid nemen. Marloes, Anne, Mama, Robert en Lucas hebben me naar Schiphol gebracht en na een afscheid met veel tranen, ontzettend lieve woorden en heel veel knuffels, ben ik zelf verder gegaan. Door de douane en richting de gate!

Voor de mensen die niet wisten dat je op een Standby-lijst kan komen te staan bij KLM.. Dat kan.
Dat betekent dat je gewoon geboekt hebt, maar eigenlijk niet zeker bent van een plekje in het vliegtuig en de kans er in zit dat je niet mee zou kunnen en pas op het eerst volgende vliegtuig naar Sint. Maarten gezet zou worden.
Die pech heb ik gelukkig niet gehad, want ik mocht uiteindelijk gewoon mee.
Na een prima vlucht van ongeveer 8 uur en een houten kont, was ik aangekomen op Sint Maarten. Mijn thuis voor minstens een jaar.
Ik voel me raar, leeg, maar ook sterk, want ik ben er. Ik moet het nu zelf gaan doen. En dat kan ik.

Wachten op mijn koffers.. 1 koffer, check! Vervolgens zijn alle andere passagiers om me heen weg en sta ik alleen nog naar een lege bagageband te staren. Geen koffers meer. Ik mis er een.
Er komt een man naar me toe en vraagt wat ik nog mis. Ik vertel hem dat ik nog een koffer mis. Een koffer van 23 kilo, ja ja.. Important stuff zeg maar.
Hij zegt dat deze koffer niet in het systeem staat en waarschijnlijk nog in Amsterdam staat. Sta je dan met je goede gedrag..
Tot nu toe nog steeds niks gehoord van mijn koffer, dus morgen maar even naar KLM bellen. We doen het nog maar even met de koffer die ik wel heb!

Op het vliegveld ben ik opgehaald door een vriendin van Géanne, want Géanne komt pas zondag aan. Super lief. Ze heeft me naar het appartementje van Géanne gebracht en laten zien waar alles is enzo.
Toen moest ze weer gaan en heb ik een beetje m'n koffers soort van uitgepakt. Ja, het is al een zooi. Charlotte in the house. Sorry Gé. (Maar alleen bij mijn bed :D )
Toen even een douche genomen en naar een supermarktje gegaan. Aangezien ik het thuisfront nog niet had gesproken, daarna doorgelopen naar Lagoonies, dat is een tentje aan het water met WiFi, waar ik even wat gegeten en gedronken heb.

'S middags had ik een afspraak met een man van de school waar ik ga werken. Dat was een erg leuk gesprek, hij vind het erg leuk dat ik kom lesgeven en ik ben de eerste vrouwelijke gymdocent sinds tijden op die school. Voelde me gelijk welkom en morgen ga ik een dagje op pad met allemaal nieuwe collega's. Is een geplande dag, zodat we het eiland wat beter leren kennen, kijken wat voor huisjes er zijn en elkaar natuurlijk leren kennen. Ook rijden we het eiland dan rond en gaan bij collega's thuis langs om te kijken hoe zij wonen.

In Nederland is het nu 00:20 en in St. Maarten nu 18:20. Ik voel me nog niet echt moe. Het gaat best goed. Ik moet proberen hier tot minstens 22:00 even vol te houden, zo kom ik een beetje in het ritme.

Ik blijf nu lekker thuis chillen en morgen begint m'n dag rond half 9! Ik heb er zin in.

Ik heb er wat foto's bij gedaan die ik vandaag heb gemaakt.

Dikke kus Charlie

  • 08 Augustus 2015 - 06:55

    Dini:

    Wat een mooi ervaring g nu al en dat koffer komt wel. En daar hebben ze ook winkels. hi hi En fijn dat je er al een goed gevoel over hebt. Vandaag al veel succes en top dat je de stap hebt gezet. xxxDini

  • 08 Augustus 2015 - 15:14

    Moniek :

    Ah Charlie! Wat een ervaringen alweer, volgens mij kan een reis bij jou nooit volledig goed gaan dus dit verbaast me niks. Maar je red je wel, hopelijk komt je koffer snel.

    Succes daar
    Liefs,
    Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 07 Juli 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 6181

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 30 November -0001

St. Maarten

Landen bezocht: