Na regen komt zonneschijn :) - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Charlotte - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn :) - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Charlotte - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn :)

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Philipsburg

Sorry allemaal.. Een beetje een laat berichtje. Maar de Wifi in het huis werkt niet altijd. Mijn laptop besluit soms gewoon even een paar dagen niet te connecten met de wifi.
Maaaar hij doet het! Yes.

Afgelopen maand is er ook weer veel gebeurd. In mijn vorige berichtje was ik nog opzoek naar een appartementje, een plekje voor mezelf. Dit heb ik ondertussen gevonden! Klein maar fijn, super centraal en een net en schoon huisje. Hier kan ik 13 oktober in, dus nog eventjes geduld en dan kan ik het echt mijn plekje maken!

Ik zal proberen alles in chronologische volgorde te vertellen, maar jullie kennen me.. Dat wordt erg lastig..

De schoolweken gaan voorbij en zo eindigde ik mijn vorig verhaaltje dat ik een fulltime baan had, dat is helaas niet zo. Ze hadden me fulltime beloofd, dat is hier 27 uur. En ze kunnen me 18 uur bieden. Helaas niet genoeg om van te leven hier op het eiland, dus ik ben nu hard op zoek naar een 2e baantje, om er voor te zorgen dat ik rond kan komen en ook nog een beetje leuke dingen kan doen. Daar ben ik hier natuurlijk ook voor.
Eerst wilde ik graag in het onderwijs blijven, omdat ik dit leuk vind, maar ook vanwege de vakanties. Als ik dan schoolvakantie zou hebben, zou ik ook echt vrij zijn.
Maar hier ben ik op terug gekomen. Het hoogseizoen komt er aan, en ik vind in de horeca werken ook erg leuk. Dus ik ben al een beetje aan het rondkijken waar ik zou willen werken.

Door dit alles heb ik de laatste dagen/weken veel aan m'n hoofd gehad en wist ik niet altijd wat ik moest doen. Maar nu ben ik er zo goed als uit, en ben ik blij!

Verder heb ik met mijn leerlingen volleybal afgesloten en ze hier een punt voor gegeven, en voor de vakantie mochten ze even al hun energie gooien in de shuttlerun! Hier moet ik nog even de punten voor invoeren, bedenk ik me nu in dit aan het typen ben, haha.

Ook hebben de 3e en 4e klassen sportdag gehad, hier moest ik een spelletje leiden. Was erg leuk! Leuke kinderen en iedereen was sportief. En als er stiekem een beetje werd valsgespeeld, werd er wel geschreeuwd dat ze het zagen, maar verder was er niks aan het handje. Dan deden ze het zelf lekker ook!

Ondertussen doe ik ook veel leuke dingen met Géanne en ook met anderen die ik hier heb leren kennen! Ik ben samen met Géanne een avondje naar de zonsondergang gaan kijken, onder het genot van een rood wijntje uit plastic bekers. Prima! Daarna nog naar de sterren gekeken, de grote beer helaas niet gespot.

Ook ben ik met Astrid en Abel gaan suppen, ook wel stand up paddling.. Dan sta je op een soort surfplank en peddel je jezelf vooruit. De dag erna had ik spierpijn op plekken waar ik niet wist dat het kon, maar het was erg gezellig! Als je even niet wilde paddelen, lagen we op de plank, in de zon. Of lagen we in het water af te koelen.

Ook zijn we met een paar mensen op een zondag gaan wakeboarden. Was echt heel gaaf om weer te doen. Simone, ik weet niet of je dit leest, maar ik heb weer wat nieuwe dingen geleerd hoor! Haha. Ging best goed. 2 dagen erna deed het hoesten zelfs zeer door de spierpijn. Spierpijn O-VE-RAL. Maar nu moeten we het gewoon vaker gaan doen, wennen we er vanzelf aan!

's Avonds af en toe een drankje. Gewoon omdat het kan!

Ik heb ondertussen trouwens ook een bank gekocht voor in m'n huisje. De vrouw van wie de bank was vertelde me, toen ik al had gezegd dat ik hem graag zou willen hebben, dat ze misschien wat eerder had moeten vermelden dat de bank van de trap af moest, want de bank paste niet in de lift. Gelukkig woonde de vrouw niet op de 6e verdieping en zat er geen stalen frame in de bank, aangezien het een slaapbank is. Met z’n 3en hebben we de bank uit eindelijk beneden gekregen en in de pick-up geladen. Met heel erg veel dank aan Raphael en Wendy! Nadat hij in de hal geplaatst was van mijn appartementencomplex, daar mag hij even staan totdat ik in mijn huisje kan, hadden we alle 3 wel een douche verdiend.

Nu heb ik vakantie.. En doe ik vooral rustig aan. Niks moet, alles kan.. En dat bevalt me wel! Vandaag is Géanne jarig, dus ik ga vanavond gezellig met haar op pad en maken we er een leuke dag van. Ook ben ik ondertussen stiekem steeds wat meer dingetjes aan het aanschaffen voor in m'n huisje. Heerlijk om daar voor op pas te gaan. Ja, ik vind het zelfs leuk om uit te gaan zoeken welk bestek ik wil... Dus.
Nog eventjes geduld, na dit weekend kan ik er in! Kijk er echt naar uit!
Tot het volgende verhaaltje!

Lieeeefs, Charlotte




  • 08 Oktober 2015 - 19:01

    Susan:

    klinkt goed Charlotte. Dat 2e baantje lukt jou wel. Hier had je er immers ook 3. Vandaag je moeder ontmoet die blij was met de moderne apparatuur va tegenwoordig zodat ze je toch nog dagelijks kan ontmoeten.

  • 21 Oktober 2015 - 15:25

    Marion Brinkman:

    Hey Charlotte, geniet van je vakantie! En doe de groeten aan Geanne. Haar ken ik nog vanuit Dierdonk.
    Ik woonde in de straat van haar vriendinnetje van de middelbare school.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 07 Juli 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6182

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 30 November -0001

St. Maarten

Landen bezocht: